Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Juli 2019

26-7-2019
Kørte de få meter til Damhussøen for at se den Hvidøjede And som Hulbæk fandt i går. Den lå meget langt ude på søen se 2 foto herunder. Den lå uafbrudt med næbbet under vingen den halve time jeg var der. Min nr. 2 Hvidøjet And i år se her.
Medobs.  SSN +6



billedet er klippet meget


7-7-2019
En udmelding på Bird Alarm om Amerikansk Hjejle på Ølsemagle Revle ses fra Havstokken (en vej)
Jeg har set denne art et par gange før, men én gang mere er ik så ringe endda. Jeg kørte til Revlen hvor der kikkes fra vejen Havstokken. Der stod 8 fuglekiggere jeg kendte én af dem nemlig Ib Jensen som viste mig den i hans skop inden jeg selv fik mit eget sat op. Den stod lidt langt væk men ryg og gump kunne ses fint. På revlen stod en del vadere, Alm. Ryle, Islandsk Ryle, Krumnæbbet Ryle. Stor Præstekrave en kæmpeflok, Hvid Vipstjert overalt på revlen en Rovterne fouragerede m.m.

dagens obs se her

Elendigt foto af den Amerikanske Hjejle, lang afstand.