Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Juni 2019

23-6 2019
Er kommet rimelig igennem flytningen til Frederiksberg, nye lokaliteter, vandhuller, søer, m.m. venter.
50m fra min nye bolig ligger et lille vandhul som jeg så på i dag. Der fløj Stor Blåpil og Blå Libel, og pludselig landede et C-album foran mig, og jeg fik rimelige foto, god start.

Se foto af dyrene herunder.

Se en lille video af Blå Libel hun her


C-album Det hvide C



C-album Det hvide C

C-album Det hvide C


Blå Libel han

Blå Libel hun

Stor Blåpil


6-6 2019
Udmelding på Bird alarm: Sibirisk Krikand Sneum digesø.
Den kørte jeg efter 12km. kunne godt gå (-;  Der stod mange fuglekiggere dernede, som fortalte at den var svømmet ind i en lille vig i søen og kunnes ikke ses pt. Men der gik ikke mange minutter førend den kom frem og så endda oppe på land, så den blev set kanon godt..... Det bliver spændende at følge hvad sjældenhedsudvalget kommer frem til, spontan eller burfugl.
2 foto af fuglen herunder