Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

August 2019

25-8-2019
En dag på Stevns, nærmere Bøgeskov havn. der skete ikke meget på dagen med dis og havgus. herunder 3 foto af en fiskende Fiskeørn fra Bøgeskov havn.
På hjemturen kørte jeg over Vallensbæk og Ishøj strandenge, her stod der mange fugle, bla. en Odinshane, Canadagæs, Indisk Gås, lille Præstekrave m.m.

4 foto fra turen herunder
Dagens obs. her





Indisk Gås blandt Grågæs og Canadagæs, Vallensbæk og Ishøj strandenge.

12-8-2019
I dag kørte jeg til Græse ved Frederiksund for at finde Guldhale som var en ny art for mig. Vejret var rimelig lidt overskyet ind imellem. Straks ved ankomsten så jeg en Sørgekåbe som desværre fløj ind imellem nogle småtræer/buske og væk var den selvom jeg ledte længe. Man skal altså være klar med fotogrejet ved ankomst og ikke først efter det spændende er fløjet... På den spændende lokalitet skulle der være Guldhale, og der gik ikke lang tid før den første viste sig, jeg så 5 Guldhaler. Her fløj også Det Hvide C, Skovrandøje, Admiral, Nældens Takvinge, Tidselsommerfugl og Engrandøje. Efter 4 timer kom regnen og jeg kørte hjem til Frederiksberg...




Guldhale

Guldhale

Guldhale, Tidselsommerfugl i baggrunden

Det Hvide C

Det Hvide C

Skovrandøje

Pileborer larve