Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Januar 2020

26-1-2020
Se godt efter Vandstæren står lige bag røret
Høgeuglen
I dag kørte jeg til Ølsemagle Revle meget få fugle her, mødte Per Bo Hansen her, vi fik snakket om gamle dage m.m. tak for snakken Per. Herfra kørte jeg til Hesede Skov ved Haslev for at se Høgeuglen som har været der længe, og ja den sad frit fremme da jeg ankom, fik lidt video og foto. På hjemturen besøgte jeg Vedskølle Å ved Egøje syd for Køge for at se Vandstæren og den var på plads. Dagen var slut og hurtig hjem for at se håndboldfinalen i TV....

Dagens obs. her på Dofbasen

2 små video af Høgeuglen herunder









25-1-2020
På fugletur til nordkysten med Suler, Alk, masser af Ederfugle, Sortænder og Vesttrækkende Rødlommer.  Kongeederfugl fra forleden var negativ.
På hjemturen over Søndersø hvor Halbåndstroldand var PP sammen med Lille Skallesluger, Sydlige Halemejser m.m.
Arkivfoto
Videre til Værløse Flyvestation hvor 9 Skovhornugler var PP. Nogen sagde 13 fugle jeg kunne kun tælle 9, de har siddet på stedet i mange år (vinterhalvåret)

Dagens obs. her på Dofbasen

Sortænder ud for Rågeleje

24-1-2020
Gåtur her i eftermiddag, på Bernhard Bangs allé sad der 25 Silkehaler og 16 Sjaggere i Rønnebær træerne.... Silkehaler herunder.



4-1-2020

Damhussøen rundt på gåben, der var ikke mange fugle nævnes skal Lille Skallesluger 2 og Korttået Træløber.

Dagens obs. her på Dofbasen

På cykelturen til Damhussøen kom jeg forbi et æbletræ med masser af Mistelten, har aldrig set så mange og så tæt sammen før. se foto herunder.