Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

November 2019

25-11-2019

Den måtte jeg køre på, Himalayasanger på Vestre Kirkegård, fantastisk fundet af Jan Speiermann. Lyset var dårlig og fuglen opholdt sig højt i trætoppene derfor den dårlige kvalitet. En herlig opdatering fra 2003 hvor jeg så Himalayasanger ved Gl. Hviding kirke, dengang hed arten Humessanger.

3 foto af Himalayasanger herunder







20-11-2019
Gåtur på et stykke af Frederiksberg Grøndalspark i småregn. Det sjoveste var en flok Halemejser både nordlige med helt hvidt hoved og sydlige med kraftig øjenbryn var i flokken se 4 foto herunder. En Munk han sås.

Dagens obs. her på Dofbasen






10-11-2019
Jeg kørte på den udmeldte Tajgafluesnapper ved Gentofte sø, jeg fik den straks ved ankomst da der var ca. 40 fuglekiggere + som kunne udpege den. Den var meget flyvsk i træernes toppe så derfor svær at fotografere. Jeg tror den bliver godkendt på grund af billederne der ligger rundt omkring på nettet, feks. her hvis den bliver godkendt er det ny art for Danmark og for mig, fuglen blev fundet af Frank Desting tillykke til Frank.

3 foto af Tajgafluesnapperen herunder, helt sort næb ses.