Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Maj 2024

 17-5-2024

En herlig sommertur til Tempelkrogen sø hvor jeg talte 7 Sorthalset Lappedykker videre til Marup Mose med 2 Traner. Tissø sydenden gav 17 Fjordterner, en overflyvende Havørn.

Se obs. og foto herunder.




Rød Vandnymfe
 

 15-5-2024

Herlig tur til Stubbe Sø og Brøndby Strand i det herlige sommervejr. Vi hørte feks. Drosselrørsanger og Nattergal m.m.. Herefter lagkage med kaffe på Strandcaféen.

fotos er fra arkivet

Nattergal

Drosselrørsanger

10-5-2024

En meget sjælden første gang i DK Rødbrystet Svale blev fundet i Rørtang i Nordsjælland i går. Jeg kørte dertil i dag og straks jeg stod ud af bilen var den lige over hovedet på mig. En kæmpe oplevelse. Jeg fik også hilst på mange gamle fuglekiggere så hyggeligt. At fotografere svaler er ikke det nemmeste, de 2 foto herunder var det bedste jeg kunne præsterer.




2-5-2024

Alle foto fra dagen er blevet kaseret, kameraindstilling var helt forkert. Bemærk Temmincksryle i obsene.