Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

April 2023


21-4-2023

En udmelding om en Hærfugl i et villakvarter i Ishøj fik mig til at reagere, ved ankomst stod fuglen inde i en indkørsel (derfra foto) herefter fløj den op i højt Birketræ næsten skjult. Jeg var tæt på Vallensbæk- Ishøj strandenge så jeg kørte dertil, nævnes derfra skal Lille Præstekrave 6, kun 3 Viber ellers det sædvanlige.



20-4-2023

Kl. 06:30 cyklede jeg til Utterslev mose del 3 for at se en Blåhals. Fuglen sang på llivet løs af flere omgange, men ses det ville den ikke derude i rørskoven.

En Rørhøg han jagede ude over rørskoven hvor også Rørspurven hørtes.

Overflyvende Sildemåger og Gravænder.

Efter hjemkomst syngende Jernspurv nede i haven.


Syngende Blåhals (arkivfoto)

13-4-2023

Cykeltur til Utterslev Mose i dag: Det første meget uskarpe billede på stor afstand viser måske et par Pungmejser, hannen til venstre og hunnen til højre ? Billede 2 - 5 er en Kortnæbbet Gås den er altså sjælden i mosen.








1-4-2023

Jeg var i Vittenbjerg ved Køge, Nathejren var på plads, bemærk de lange nakkefjer. 

På hjemturen kom jeg forbi Holmesø og her talte jeg 4 Sorthovedet Måger.

Var også en smut forbi Vallensbæk Ishøj strandenge, her var ikke mindre end 12 Hvide Vipstjerter, en overflyvende Blå Kærhøg hunfarvet + det sædvanlige.



Sorthovedet Måge