Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Januar 2023

23-1-2023
I dag kørte jeg til Sparresholm Gods øst for Næstved, her har der siddet en Høgeugle i flere dage. Ved ankomst kunne vi (5 fuglekiggere) ikke finde fuglen, de 4 gik til et sted hvor den var set tidligere jeg blev stående stædig som jeg er, og pludselig så jeg Høgeuglen meget tæt på utrolig at så mange ikke så den med det samme, piftede efter de andre og alle så den. Der var også overflyvende Ravn, rastende Gulspurve, snakkende Spætmejser og Stor Flagspætte.
Herunder 3 foto af Høgeuglen, og så er det desværre blevet populær at medbringe døde gnavere som uglen skal slå på som det sidste foto viser. Det er en Mosegris.







 

20-1-2023
Turen gik til Ørholm ved teknikerbyen her lå 2 Mandarinænder hanner, de er meget smukke men jeg tvivler stadig på at det skulle være vilde fugle. Herfra kørte vi til Fuglevad for at se Natuglen som har siddet frit fremme i flere år, men ak den har ikke været på stedet i et halv år fortalte en kvinde som kom der jævnlig. Videre til Raadvad mølle for at se Vandstær og ja en enkelt fugl boltrede sig i strømmen. Vi talte med naturvejlederen på stedet og han viste film fra vildtkamera hvor vi kunne se Ræv og Grævling fra skoven bag Naturcentret.
Foto fra turen herunder



Mandarinænder

Mandarinænder

Vandstær, Raadvad mølle


16-1-2023
Jeg var i dag på Køge Sydstrand, her fløj og rastede en flok Snespurve på 21, ellers var der ikke meget andet her.


13-1-2023

35 Silkehaler rastende på Thorupgårdsalle i Vanløse

Silkehaler arkivfoto


2-1-2023

Amerikansk Pibeand udmeldt fra Tempelkrogen ved Ågerup, jeg kørte efter den og fik den kanon flot, græssende med Pibeænder udskilte den sig meget fra flokken. Min nr 4 i DK.

Amerikansk Pibeand Arkivfoto fra Sneum Digesø