Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Oktober 2022

 7-10 2022

Jeg var i Utterslev mose for at se den udmeldte Hvidbrynet Løvsanger, jeg så og hørte den men det obs. var enorm dårlig, nok det dårligste jeg nogensinde har oplevet, men pyt jeg har set mange BRYN i mine dage. se dem her

En flok Halemejser på 12 fouragerede både nordlige og sydlige var i flokken.

Flere Gransanger og en flok på 4 Skovskader blev set

Billedet af Hvidbrynet Løvsanger herunder er et arkivfoto


8-10-2022

Efter en snak med Henrik Rask om ditten og datten ved  Hvidbryn i går, viste Henrik et billede af Hvepseedderkop og fortalte også hvor han havde taget billederne.

Det sted kendte jeg rigtig godt i Værløse, så afsted dertil.

Jeg gik rundt i lang tid uden at finde noget, men pludselig så jeg noget bevæge sig og bingo der sad et lidt afdanket eksemplar, min første nogensinde.

2 foto herunder af HVEPSE-EDDERKOP