Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Januar

26-1-2021

Tur til Refshaleøen i et par timer. Årets første Toppet Skallesluger sås, hele 8 Lille Lappedykker og 3 Knarænder. 

Dagens observationer +2 video af Lille Lappedykker + 1 foto fra Lynetten herunder.



En Troldand og ikke en Bjergand som det kan ligne på afstand bortset fra toppen og næbneglen, i flokken af Troldænder på Lynetten.



18-1-2021

Tur til Refshaleøen i et par timer ikke meget lys og småregn.

2 video af en kæmpeflok Troldænder på Lynetten, 3 Taffelænder var i flokken, og 1 video af fouragerende Hvinænder på Prøvestenen herunder

Se dagens obs her på Dofbasen




15-1-2021

Den meget sjældne Prærietrane var set ved Avnø, Sydsjælland. Den manglede jeg så afsted derned kl 06,20, og ja jeg så den kanon godt, så X nr. 416 var hjemme.

4 foto af Prærietranen herunder. Se dem i stor størrelse Her

Dagens obs. i Dofbasen her







13-1-2021

Ved bagindgangen til datteren i Vanløse fandt jeg 6 Nordlig Gråsisken, på ca.60cm. høj Citronmelisse. 

Et lidt sjovt sted for denne art, jeg har ihvertfald aldrig set arten på denne måde før. Jeg stod 4 meter fra dem og havde ikke andet end mobiltelefon til foto

1 video og 1 foto herunder