Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

Juli 2020

24-7-2020
Oprindelig skulle jeg på fisketur til Oceankaj i Københavns nordhavn, var på fiskepladsen kl. 04,10. Ingen fisk og efter godt en times fiskeri begyndte det at regne, så jeg stoppede med fiskeriet. Jeg kørte lidt rundt på Nordhavnen for at se på fuglelivet og havde bla. Husrødstjert, Stenpikker, Mudderklire og Store Præstekraver m.m.
Fandt en Bysvale koloni i Nordhavnen

se turens obs. her på Dofbasen

Ung Stenpikker

Ung Stenpikker


Husrødstjert


19-7-2020
Harlekinmariehøne i Grøndalsparken




17-7-2020
Nordhavnstippen, her fandt jeg den sjældne Giftig Kronvikke m.m. se foto
Fjordterner, 3 svalearter, Mursejler over søerne


Giftig Kronvikke

Giftig Kronvikke


Femplettet Køllesværmer


Femplettet Køllesværmer


Skovblåfugl


Krybende Potentil

Krybende Potentil




14-7-2020
Smuttur til nordhavnen.
En flot Husrødstjert han lidt insekter og guldsmede m.m. se foto herunder.


Stor Blåpil

Stor Blåpil

Stor Blåpil

Græsrandøje

Blodplet larver


Blodplet larver

Blodplet larver
Egernhale Byg

Egernhale Byg

Hvid Stenkløver


8-7-2020
Det Hvide C på Jordbærplanter i Vanløse, nyt X på Risagervej.










1-7-2020
Den Hvidøjede And som ligger ovre i Damhussøen skulle jeg da lige se selvom jeg har set arten 8 gange tidligere. Op på stålhesten og afsted de få 100 meter der er dertil. Efter en kvart omgang møder jeg Nis Lundmark Jensen som har fuglen lidt langt ude. Men efter kort tid kommer den nærmere og jeg kan rigtig nyde den. 10 fuglekiggere sås på stedet. Korttået Træløbere fodre unger lige over vores hoveder første gang jeg ser dette.

Se 17 foto og 1 Video af Hvidøjet And her

Se 8 foto af Korttået Træløber ad og juv. her


Hvidøjet And

Korttået Træløber ad. og juv.