Dværghejre 11-6-2020 Hejresøen Vestamager
--------------------------------------------------------------

31/7 - 2011
Med HEB i Blåvand og Skallingen.
Blåvand med Topmejse, Sortstrubet Bynkefugl 4, Jernspurv, Tornsanger.
Skallingen med Misteldrossel 8, Svaleklire 4, Rødrygget Tornskade 1, Gøg 1, Hvidklire.


Rødrygget Tornskade på Skallingen med en kæmpe larve.


30/7 - 2011
Med HEB på Myrthuehøjen, Myrthue eng.
Vi havde håbet på en evt. Rustand som ikke var derude, men hele 38 Skestorke og ikke mindre end 1750 Klyder måske DK´s største rasteplads for Klyder, Alm. Ryle, Stor Præstekrave, Hvidklire og Mudderklire. Imens vi stod derude kom denne Dof Call.
14:30 RB lør odinshane r sneum digesø 1410-?
Jeg satte Henrik af i Hjerting han skulle til gilde, og jeg fortsatte til Sneum for at få et nyt årskryds, og ja Odinshanen lå ikke langt fra P pladsen.

Odinshøne i Sneum Digesø

Sandrandøje på Myrthuehøjen

29/7 - 2011
Jeg kørte til Blåvand i morges i håb om at se en Hvidvinget Korsnæb som de har haft flere af deromme i de sidste dage. Det lykkedes ikke, så kun Alm. Kjove, masser af Splitterner, Hjejler, Skalleslugere og 36 Spættet sæl. OZG havde meldt Balearskråpe langsom syd ved Henne Strand flere opservatører kiggede efter den i Blåvand men ingen Skråpe. Kørte herefter til Skallingen hvor der i panderne gik Islands Ryle, Hvidklire, Hjejle, Strandhjejle og Stor Præstekrave. Mandølyngen (Storblomstret Hindebæger) stod i blomst på Skalingen. På hjemturen så jeg 35 flyvende Skestorke over Tarp enge.



Jeg er lige hjemvendt efter en måned i USA.
Derfor har der ingen opdateringer været i denne periode.
Jeg er ved at lægge foto fra turen ind på dette link så følg med de kommende uger.
Se en video her, med de sjældne Havoddere i Californien, Moss Landing ud til Stillehavet lige nord for Monterey af Highway 1 og her en video med Søløverne samme sted.

Steller´s Jay